آموزشی

نکاتی برای خرید لباس کار راحت

استفاده از لباس کار در محیط های مختلف کاری یکی از پر اهمیت ترین مسائل می باشد و می بایست برای انتخاب و خرید لباس کار مناسب دقت نمود. طی شرایط کاری مختلف هر فردی با حوادثی ممکن است دست و پنجه نرم کند که در صورت به وقوع پیوستن آن این لباسکار است که جان افراد را در برابر خطرات نجات می دهد.

علاوه بر این به جز مسئله حفظ جان، پوشش یکدست و استفاده از لباس فرم مشخص در محیط کار سبب یکپارچگی و نظم بیشتر به آن محیط می شود. اما نکته ای که حائز اهمیت می باشد این است که در هنگام خرید لباس کار به چه نکاتی باید توجه کرد تا خریدی مناسب را انجام داد؟ در این مقاله به بررسی و چگونگی انتخاب لباس کار مناسب می پردازیم.

ما در هنگام انجام هر فعالیت مختلفی در طول شبانه روز به لباس متناسب با آن کار احتیاج داریم. به طور مثال برای انجام ورزش و پیاده روی از لباس ورزشی، برای رفتن به مهمانی و یا انجام کارهای اداری از لباس رسمی و… استفاده می نماییم. به منظور کار در محیط هایی همچون محیط های صنعتی و… نیز می بایست از لباسی با ویژگی های محیطی آن کار استفاده نمود. به همین علت خرید لباسکار یکی از مهم ترین مسائلی است که به آن باید توجه نمود.

نکات خرید لباسکار

نکاتی که در این قسمت گفته می شود جز مهم ترین مواردی است که می بایست جهت خرید لباسکار به آن دقت نمود:

✔ سایز لباس کار

✔ خرید تجهیزات در کنار لباسکار

✔ جنس پارچه (وزن ، نوع پارچه و…)

✔ رنگ لباس کار

✔ کیفیت تولید لباس کار

✔ دوخت لباس کار

1.انتخاب لباس کار بر اساس سایز بدن
راحتی هر فرد در لباسی که بر تن می کند متفاوت است. اولین نکته در هنگام خرید لباس کار راحت بودن در آن لباس است. ممکن است شما در لباس های آزادتر فرد احساس راحتی بیشتری کند و برای انجام این کار می بایست سایز بزرگتری را جهت خرید انتخاب نماید. البته خرید لباس کار آزاد تر منوط به نوع حرفه شما بوده و در برخی از مشاغل خرید لباس کار گشاد به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود. همچنین خرید لباسکار با سایز کوچکتر و جذب نیز می تواند سبب محدودیت در انجام کار شما شود و راندمان کیفیت کار شما را پایین آورد.

بنابراین با توجه به نکات گفته شده و بر اساس شرایط کاری خود اقدام به خرید لباسکار با سایر متناسب خود نمایید.

2.تجهیزات لباس کار
بسته به شرایط کاری خود شما علاوه بر لباس کار به کفش ایمنی ، کلاه ایمنی ، عینک مخصوص کار و… نیز احتیاج خواهید داشت که می بایست در صورت نیاز اقدام به خرید آن ها در کنار لباس کار خود نمایید. علاوه بر این بهتر است بسته به شرایط محیطی ست تابستانی و زمستانی را به صورت مجزا خریداری نموده تا در فصول مختلف بتوانید از آن ها استفاده نمایید.

3. دقت در جنس پارچه
پارچه لباسکار باید دارای جنسی مناسب برای راحتی و شست‌وشو باشد تا طول عمر لباس را افزایش دهد. در انتخاب پارچه لباسکار، نوع شغل و شرایط کاری فرد باید در نظر گرفته شود تا هم ایمنی فرد تضمین شود و هم احساس راحتی در این لباس داشته باشد. برای مثال، در محیط‌هایی که در معرض شعله‌های آتش هستند، پارچه باید مقاوم به سوختن باشد.

در محیط‌هایی که فرد در معرض خطرات برق قرار دارد، پارچه باید غیررسانا باشد و هنگام تولیدی لباس کار باید از استفاده از اجسام فلزی مانند زیپ خودداری شود.

4. رنگ لباسکار
رنگ لباسکار باید بر اساس شرایط کاری فرد انتخاب شود. به عنوان مثال، لباسکار آتش‌نشانان، پاکبانان شهری، و پلیس باید با رنگ‌های شبانه تولید شود.

5. کیفیت تولید لباسکار
لباسکار باید دارای استانداردهای لازم و کیفیت بالا باشد. از آنجایی که این نوع پوشش در برخی مشاغل ارتباط مستقیمی با جان افراد دارد، انتخاب لباسکار با کیفیت و استاندارد بسیار مهم است.

6. دوخت پارچه لباسکار
لباسکار باید دارای دوخت‌های مقاوم و مناسب باشد تا در برابر پارگی و آسیب مقاومت کند و بتوان از آن به مدت طولانی استفاده کرد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا