مهاجرت

شرایط خرید ملک در اسپانیا

تنها چیزی که هنگام خرید ملک در اسپانیا به عنوان یک خارجی (از نظر قانونی) به آن نیاز دارید یک شماره شناسایی NIE یا اسپانیایی است. این عدد برای هر تراکنش در اسپانیا مهم است. گرفتن شماره NIE پیچیده نیست، اما زمان زیادی می برد. از مشاور املاک خود بخواهید که گرفتن NIE را برای شما آسان کند تا روند را تا حد امکان سرعت بخشد.

علاوه بر این، اگرچه لازم نیست، اما داشتن یک حساب بانکی در اسپانیا همه فرآیندها را آسان‌تر می‌کند، زیرا پرداخت‌های سریع‌تری انجام می‌دهید و احتمالاً در کمیسیون صرفه‌جویی خواهید کرد. همچنین به یاد داشته باشید که وقتی در اسپانیا مالک ملک هستید، زمانی که ساکن اسپانیا نیستید باید یک نماینده مالیاتی تعیین کنید.

مراحل اخذ اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک چگونه است؟

ابتدا با اخذ ویزای توریستی سه ماهه به اسپانیا سفر می کنید و در طول مدت ویزای خود ملک مورد نظر خود را در اسپانیا خریداری می کنید. پس از امضای قرارداد خرید ملک، قرار ملاقاتی از سردفتر دریافت خواهید کرد. قبل از پایان مهلت در دفتر اسناد رسمی باید یک کد شناسایی به نام NIE از اداره پلیس دریافت کنید.

همچنین درخواست های مورد نیاز مانند درخواست های اداره دارایی، شهرداری، اداره آب، آتش نشانی و غیره را دریافت خواهید کرد و در روز مقرر، تمامی این مدارک را به همراه قرارداد خرید – ملک به سازمان تحویل خواهید داد. دفتر اسناد رسمی مجاز به صدور سند ملکی است که می خواهید نام خود را ثبت کنید.

پس از طی مراحل فوق باید مدارک لازم جهت ارسال درخواست اقامت را به همراه سند ملکی که خریداری کرده اید به سفارت اسپانیا در ایران ارسال نمایید. بعد از سه تا شش ماه، ویزای چند ساله برای شما صادر می شود.

آیا در این نوع اقامت اعضای خانواده متقاضی نیز اجازه اقامت در اسپانیا را دارند؟

آره. بعد از یک سال می توانید در زمان تمدید ویزای خود ویزای یک ساله و اقامت اسپانیا را برای اعضای خانواده خود دریافت کنید.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا