تکنولوژی

انواع تاچ ال سی دی سامسونگ (اورجینال و غیر اورجینال)

تاچ ال سی دی سامسونگ یکی از حساس ترین قطعات گوشی موبایل است. سامسونگ یکی از آن برندهایی است که متمایزترین تاچ ال سی دی ها را از نظر کیفیت دارد. برای مثال می‌توانیم صفحه‌های لمسی مختلف سامسونگ را در ظرفیت‌های زیر ببینیم: صفحه‌نمایش لمسی دست دوم (استوک یا روکار)، صنعتی (پای کار)، قدیمی، Old2، شیشه‌های تعویضی و غیره که هر کدام از نظر کیفیت متفاوت هستند. روشنایی صفحه نمایش و حساسیت لمسی، محافظت از صفحه نمایش در برابر ضربه و موارد دیگر با یکدیگر متفاوت هستند.

تاچ ال سی دی سامسونگ

ما 4 کیفیت تاچ ال سی دی سامسونگ موجود در بازار را بررسی می کنیم:

خدمات پک
همانطور که در فیلم مشاهده می کنید تاچ ال سی دی سرویس پک با کیفیت یا همان شرکت سامسونگ تنها تاچ ال سی دی است که گوریلا گلس را در بین کیفیت های ذکر شده دارد. این مدل از کیفیت و استاندارد تولید بالایی برخوردار است. قبل از عرضه به بازار، تاچ ال سی دی این شرکت توسط شرکت های ارائه دهنده خدمات سامسونگ تست می شود.

همچنین با تعویض تاچ ال سی دی آسیب دیده با تاچ ال سی دی مشابه، تفاوتی در کیفیت صفحه نمایش و تاچ وجود ندارد. تاچ ال سی دی اورجینال جدید سامسونگ توسط چندین شرکت چینی تولید شده است. این تاچ اسکرین ها و ال سی دی ها کیفیت بالایی دارند اما از این جهت که استانداردهای ساخت ندارند و تست های مکرر برای آن ها انجام نمی شود با شرکت ها متفاوت هستند.

تعویض شیشه
کیفیت مبدل شیشه ای لمسی سامسونگ به این صورت است که صفحات لمسی شکسته از کشورهای مختلف جمع آوری و به چین ارسال می شود و سپس شیشه های شکسته را تعویض می کنند. این مدل تاچ ال سی دی قابلیت های بسیار متفاوتی دارد.مثلا شیشه های تعویض شده در کارخانه کیفیت بهتری نسبت به شیشه های تعویض شده در کارگاه دارند یا برخی شرکت های چینی هستند که به غیر از شیشه، ال سی دی های فلت تاچ و در نتیجه کیفیت را نیز تعویض می کنند. و قیمت این تاچ ال سی دی کمتر است.

بنابراین باید توجه داشت که گاهی اوقات علاوه بر شیشه ای و تخت، تاچ برخی از تاچ ال سی دی ها نیز تغییر می کند و این تاچ ال سی دی ها کیفیت بسیار پایینی دارند و خرید آن ها به هیچ وجه توصیه نمی شود. این LCDهای لمسی که به OG معروف هستند ممکن است توسط برخی از گیمرها با نام عینک تبدیل شونده به فروش برسند. پس بهتر است قطعات موبایل را از شرکت های معتبر خریداری کنید.
OLED
کیفیت بعدی تاچ ال سی دی یا آی سی تخت سامسونگ قدیمی است. این نمونه دارای حس ضعیف، کیفیت پایین و قیمت پایین است. اولین نمونه های تولیدی این مدل قابلیت تغییر نور را نداشتند و به دلیل اینکه آی سی برای پردازش تصویر روی فلت ها قرار دارد، این تاچ ال سی دی ها در ایران به آی سی های فلت نیز معروف هستند.

مشکلاتی که این آی سی ها ایجاد می کنند این است که به دلیل گرما، فشار و کمبود فضای آی سی در فریم ها، LCD های لمسی به سرعت آسیب می بینند و به همین دلیل تغییراتی در فناوری تولید آن ایجاد می شود که پردازشگر تصویر را به پایین می برد. کریستال دادنحال این تاچ ال سی دی ها جدای از امکان تغییر نور، امکان پردازش رنگ آبی را نیز دارند.

OLED2
آخرین کیفیت تاچ ال سی دی سامسونگ که مورد بحث قرار گرفت کیفیت تاچ ال سی دی Old 2 است. برای کاهش هزینه، ال سی دی های لمسی TFT ساخته می شوند. دو مشکل این نوع قطعه نسبت به تاچ ال سی دی اصلی بسیار ضخیم و عدم امکان تعویض نور می باشد. به عبارت دیگر در روشنایی تاچ ال سی دی با روشن شدن چراغ هیچ اتفاقی نمی افتد.

بنابراین به مرور زمان از ضخامت آن کاسته شده و مواد پشتی آن فلزی می شود و به جای قدیمی از ال ای دی، نور پس زمینه و تاچ در ساخت آن استفاده می شود. آنچه در این فناوری جدید وجود دارد، ظاهر نور پس زمینه است که باعث می شود با کمی فشار، صفحه نمایش لمسی گوشی بشکند. به همین دلیل سری بعدی تاچ ال سی دی های فلزی را تولید کردند که دارای ورق فلزی در پشت هستند و فشار کمتری به نور پس زمینه وارد می کنند. پس از آن متریال این ورق به پلاتین تغییر یافت که دوباره از ضخامت آن کاسته شد و در نهایت نسخه های اولد 2 روانه بازار شدند.

ضخامت تاچ ال سی دی های OLED2 مشابه تاچ ال سی دی های پارچه ای گوشی است که در ساخت آنها از آی سی استفاده نمی شود و در واقع از آی سی ها در کریستال های ال سی دی لمسی استفاده می شود.واد

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا