سلامت

بهترین سن پریود شدن دختر

پریودی در دختران امری طبیعی است و می تواند نشانه ای سلامتی فرد باشد. سن دختران برای پریودی بسته به ژنتیک و محیط متفاوت است اما عموما بین 9 تا 15 است. در این مطلب از افراگلوبال با شماییم تا بیشتر راجب این موضوع صحبت کنیم.

اولین پریود دختران جوان چه زمانی رخ می‌دهد؟

اولین پریود یا ماهیانه (منتخب) در دختران جوان به عنوان نشانه‌ای از شروع دوران تولید هورمونهای تناسلی و ورود به دوران بلوغ رخ می‌دهد. زمانی که دختران جوان به طور طبیعی شروع به داشتن پریود می‌کنند، معمولاً بین سن ۹ تا ۱۵ سال قرار می‌گیرد. با این حال، هر دختر ممکن است در زمانی متفاوتی در دوران بلوغ قرار گیرد و این موضوع بستگی به عواملی مانند ژنتیک، وضعیت تغذیه، سلامت کلی و سایر عوامل فردی دارد.

معمولاً اولین پریود در دختران به صورت نامنظم و بدون الگوی مشخصی رخ می‌دهد. این ممکن است به مدت چند ماه یا حتی چند سال پس از شروع بلوغ ادامه یابد تا دوره‌های قاعدگی منتظم شوند. در صورتی که پس از سن ۱۵ سال هنوز هیچ علامتی از پریود در دختران نبوده باشد، بهتر است با پزشک مشورت کنند تا علت احتمالی این موضوع بررسی شود.

بهترین سن پریود شدن دختر

در اکثر موارد، دختران حدود دو سال پس از شروع رشد سینه و تقریباً یک سال پس از ظهور ترشحات سفید واژن، با تجربه اولین پریودی یا عادت ماهانه روبرو می‌شوند. در متوسط، یک دختر حدوداً در سن 12 سالگی قاعدگی خود را تجربه می‌کند، اگرچه این سن برای هر فرد ممکن است متفاوت باشد.

سوالاتی که شاید داشته باشید:

چرا رنگ پریود تیره میشود

نتیجه گیری

بیشتر دختران جوان از پریودی می ترسند یا اطلاعات کافی در مورد آن ندارند بهترین کار داشتن اطلاعات در مورد بدن است. ما در افرا و قسمت سلامت این سایت در مورد بهداشت بانوان صحبت خواهیم کرد. برای اطلاعات بیشتر روی پریودی روی لینک های مرتبط بزنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا