سرگرمی

سگها چند انگشت دارند

سگها، یکی از حیوانات خانگی محبوب هستند و به عنوان یکی از صمیمی‌ترین دوستان انسان‌ها شناخته می‌شوند. آنها با ساختار بدنی و ظاهری منحصر به فردشان، بسیار جذاب هستند. اما آیا تا به حال به تعداد انگشتان سگها فکر کرده‌اید؟ بیایید به بررسی این موضوع عجیب و جالب بپردازیم.

اکثر سگها پنج انگشت روی پاهای پشتی خود دارند. این پنج انگشت شامل دو پنجه، دو انگشت میانی و یک انگشت شست می‌شوند. این ساختار پاها در بسیاری از نژادهای سگ یافت می‌شود و به عنوان ساختار استانداردی برای پاهای سگها شناخته می‌شوند. با این حال، باید توجه داشت که ممکن است در برخی نژادها تفاوت‌های کوچکی در تعداد انگشتان وجود داشته باشد.

در برخی از نژادهای خاص سگ، ممکن است انگشتان اضافی یا پلکان‌های دودویی دیده شود. این پدیده به عنوان “دوپلکان” شناخته می‌شود. دوپلکان‌ها یک ساختار جانبی نادر هستند که به صورت اضافه در برخی از نژادهای سگ دیده می‌شوند.

این انگشتان اضافی معمولاً در کنار انگشتان استاندارد واقع می‌شوند و به تنهایی قدرت حسی کمتری دارند. یکی از نمونه‌های شناخته شده این پدیده در نژاد پیریش هست که دوپلکان‌های دودویی در پایان پاهای پشتی دارد.

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا